Bubblegums ;

Jun 30, 2010

maintain


bayangkan kalau situasi kat atas ni jadi?
malang tidak berbau. bahaya yg dtg tak boleh elak.
alpa menikmati kesenangan, kesusahan dilupakan.
boleh cedera. boleh mati. siapa tau kan?
kalau Allah dah tetapkan perkara itu berlaku.
maka jadilah ia. tidak boleh elak. Allah selalu bg petunjuk.
dalam mmpi. dalam khayalan. dalam ilusi.
semua utk mmberi kita ruang utk bersedia dgn lebih awal.
tapi apa kata kita kalau itu semua tidak di endah?
jangan terlalu berserah. jangan terlalu berpasrah.
aku penah baca sebuah buku tajuk dia Jangan Bersedih.
dulu buku ini ibu beli. tapi masa tu otak tak terbukak ag nak sentuh.
nak jenguk. nak pegang. apatah lagi nak baca buku ini.
pengarang dia ; Dr.'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni.
buku ini banyak bagi petunjuk bagaimana nak keluar dr kemelut masalah.
gelombang. dugaan. cabaran duniawi. InsyaALLAH.

jadi bila Allah dah tetapkan aku kene balik Segamat
dan mulakan semester baru. aku kene lakukan, dgn izin dr-NYA :)
kene ikhlas kan hati. kuatkan diri. tabahkan hati.
senyum sampai org kata meroyan sendiri. relaks afiqah.
engkau masih darah muda lagi. belum cukup rasa asam garam dunia.
wahhhhhhh! ada org kata, nama diaorg Akmal Suri dan Ermalina Faiz.
mereka kata ayat ayat makin puitis? oh! celah mana. waktu bila.
tersenyum sambil berkata ; hanya insan biasa. baca faham tulis :)

p/s ; kredit dah lebih seminggu still maintain RM7 ++! tak percaya aku!

2 comments:

Cik Faeezan said...

yups..ikhlas tuh penting :)
waa..nak derma kredit kat CF pon boleh ;)

afiqah said...

CF. bila hati ikhlas tp org tak hrgai,
cmne? sedih kan.
mari mari. ambik lah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...