Bubblegums ;

Jun 26, 2010

broken bagai kaca

Aku kasihan dengan mereka, Yang tidak tahu beza kaca permata,

Aku kasihan dengan mereka, Yang tidak tahu syukur apa ada,

Punya teman, kita lemparkan, Dunia luas, apa yang dihairan,

Manusia mudah terasa, Merumitkan apa yang biasa,

Apa perlunya dendam segala, Bila ada Tuhan dan karma,

Apa jaminan kita kekal sama, Persetan kenal sebulan atau sedekad.


Kaca Angkasa-Wani Ardy

oh. kau kata aku yang kau percaya. atau aku yg telampau percaya?
pada dia. pada aku. semua sama kau cerita. aku terluka. kau rasa?
aku ingat kata seseorg tntg buruknya aku ; 'senang sgt percaya org' 'senang sgt tlg org'
aku balas ; 'sy tlg dgn hrpn bila sy susah, mereka ada utk sy'
itu saja jwpn setiap kali ayat penyata diberi.
ibu kata ; 'kawan gembira ramai, kawan menangis, susah nak ada'
yea. aku ada kawan gembira saja. maaf kalau terkasar.
ini apa aku rasa. oh! 6 bulan, dua kali jd? mcm aktiviti wajib tahunan. trauma.
rasa mcm nak lari jauh jauh. sembunyi. kunci pintu. kunci tingkap. tutup telefon.
tutup mata. tutup hati. mungkin nak jadi hati batu barangkali. biar tiada perasaan.
tapi aku tak boleh, aku pernah cuba. aku tak boleh. aku bukan patung.
tapi selalu dilayan mcm patung. kenapa kena ada manusia yang pentingkan diri?
mana letak hati perasaan mereka? mereka simpan dlm kotak besi ke?
tak boleh nak bukak? terlupa kod rahsia? oh! alasan bodoh.
maaf. mungkin aku sudah terlebih. tapi apa daya. aku insan biasa.
yang lemah. tiada tongkat utk menampung kelemahan yang berat ini.
mereka cakap senang. 'jadi kuat. kau boleh' 'aku ada dgn kau' 'jangan lah nangis'.
mereka rasa? takpe lah. mungkin aku juga pernah cakap bnda sama kan.
manusia semua sama. hati lain lain.
dan juga tahap keimanan pd Yang Maha Esa yg mmbezakan.

aku kena belajar berdikari. aku kena hidup sendiri.
aku kena belajar jd tabah kalau taknak mata && hati makin berdarah.

I’m drowning in the tub, you’re lying on the floor,
I’m waiting to be saved, you’re waiting to be saved,
I’m bleeding every night, you’re dying on the inside,
I’m waiting to be cured, you’re waiting to be cured,
I’m too tired to try, I’m too hopeless to hope.

Broken




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...