Bubblegums ;

Jun 1, 2010

kenapa mesti?

' lepaskan sy. ada yg lebih baik dr sy '

statement ini mungkin sukar utk diterima.
sape salah? sape betul?
org yg melafazkan? atau yg menerima?
org yg menerima selalu akan mmbls ;
'awk yg terbaik utk sy'
org yg melafazkan berkata ;
'tak. ada yg lebih baik dr sy'
_________________________________

ade sesetgh melafazkan begini
utk melepaskan dirinya dr cengkaman
penerima dan hidup dgn insan lain.

SITUASI 1
jd org menerima statement di atas akan berfikir ;
'dah sah. sebenarnya, aku yg tak cukup baik utk dia
takpelah, asalkan dia bahgia'
SITUASI 2
atau mungkin juga ;
'kau mmg tak pernah hargai aku kan? *makian yg berbakul*'

bila perkara mcmnie berlaku, situasi 2 sering terjadi.
penerima tak boleh slhkan yg melafazkan
sepenuhnya. mungkin ada silap sendiri yg tidak sedar.
mungkin ada kelemahan yg sukar dibuang. dan mungkin juga
yg melafazkan mmg dah tak boleh nk teruskan.
dan yg melafazkan sepatutnya tak boleh
menggunakan alasan ini utk berpisah.
sebaliknya. berterus terang adalah jln terbaik.

buat penerima ; kenapa mesti berdendam?

buat pelafaz ; kenapa mesti menipu?


7 comments:

Amirul Hakim Mohamad said...

ske lah.
biasanya pmpuan yg meroyan ckp cmtu.
hee lelaki an rilek.
klu pmpuan mntak lepaskan?
pe kan blaku?
adakah indah mcm dlu?

afiqah said...

yup. mmg bnde nie slalu pmpuan yg lafazkan.
dan lelaki jd penerima.
kalau pmpuan tue mntk lepaskn.
tgk alasan.
lepaskan adalah satu bnde yg tak indah dan sukar.
sekiranya antara mereka tiada mslh.

Amirul Hakim Mohamad said...

ala sbnrnye same je.
takde beza.depends aa kat mne2 pihak uh
klu lepaskan ssorg,ade back up takpe kot.
tp klu lepaskan ssorg, kita kne balik?
sakit tak?
pe yg kita buat,igt,cbe org buat kita?
sakit tak?
hihi sakit tak?

afiqah said...

yup.
mmg r. tp kalau backup tue
pun buat kite jugak
mcm kite buat pd org sblumnye?
haiyaa. perit.
pnh dgr tak org kata ;
kalau kite break dgn seseorg tue,
mknenye die bukan cukup baik.
bnde nie sbnrnye akan trus berlaku
smpi jumpe jdoh kite.

Amirul Hakim Mohamad said...

oke.mmg akan terus blaku.
slme2nye.tak nafikan pun.
tp smpai ble nk jmpe jodoh cmtu?
tp takkan takde usaha untuk baiki mane silap?
bole je kan? mle2 bhgia,
np ombak dtg cket, trus lari slmatkan dri tggalkan
si dia sorg2.? np tak ajak dia skali? :)

afiqah said...

mmg boleh.
mksud ayat ats tue.
selepas kite berusaha.
tp tetap juga berlaku perpisahan.
bukannye. tkde usaha lnsung.

Amirul Hakim Mohamad said...

hee nk wat cmne.
alasan je la, takde jodoh.
hahah tu je la. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...