Bubblegums ;

Jun 27, 2010

lembut hatimu

maafkan aku. aku terlalu rapuh. terlalu lemah utk brdiri tnpa kau.
mungkin kau rasa aku main main bila aku kata aku sayang kau.
tapi aku yg rasa. kau apa tau. aku gembira bila kau ada.
hari hari aku sentiasa tersenyum mengikut gerak langkah aku.
tapi bila jd itu ini. aku jd mcm jatuh pulak. taktau knp.
aku tak berani pandang muka kau. sbb aku takut aku nangis.
aku kan tisu. kapas. bukan batu. bukan besi.
sbb tu aku mengelak bila kau suruh bersila. naik kaki.
baik aku derma darah pd nyamuk dr aku biar air mata jatuh.
aku tau silap aku sbb tu jd cmni. aku tau slh aku.
aku kena terima. biar aku yg buruk. biar aku yg slh.
asalkan dia sanjung kau tggi. aku boleh senyum kalau bnda tu jd.
tapi dia mcm tak hargai kau. aku sakit sbb itu sbnrnya.
aku luka sbb itu sbnrnya. yelaa. apa dia tak nampak?
apa dia tak pndg apa kau buat? oh! kalau aku jd dia.
aku campak jauh org lain. sbb aku punya kau.
tapi itu kalau aku jd dia. tapi dia bukan aku.
aku cuba selami kau. sbb aku rasa mcm ada bnda kau smbunyi.
cakap lah pd aku. dia tak suka aku kan? dia benci aku kan?
kau benci aku kan? yelaa. sbb aku. kau dan dia begitu.
maafkan aku. mungkin aku keterlaluan. aku bukan apa.
aku hanya insan biasa. mungkin apa yg dah jd. seperti kata kau ;
'suprise!' 'ada ke org nak buat suprise die gtau?'
cmtu lah bentuk dugaan yg jd kali ini. tak terduga.
aku kena kuat. lagi 6 hari nak berambus meninggalkan bndr tercinta.
aku kena kuat tanpa mereka berdua di sana nanti.
aku masih punya mereka yang lain dan dia.
jangan risau aku kental. aku kebal. luka sikit aku boleh letak ubat.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...