Bubblegums ;

Jul 17, 2010

insan biasa

sudah lama tak menatap muka ' arienna afiqah ' yg buruk ni.
sihatkah dia? insyaALLAH masih boleh bernafas lg walaupun kdg2 semput.
nafas tersekat2. kesian ' arienna afiqah ' nie kan.
kalau hidup sebagai seorang mahasiswa atau mahasiswi, kalau tiada erti pnt.
itu tipu namanya. kalau hidup nak pandai, tp dlm masa yg sama, nak sng,
mana ada weh, kena bersusah payah dulu kwn. betul tak?
janji semua tabur, aku simpan dlm2 dlm kotak hati kecil ini.
malas nak tuntut, smpi masa sedar sendiri. siapa benar. siapa salah.
makan chewing gum akan terasa getahnya. jgn smpi janji tu ber-ulat.

terkapai ditinggal sana sini tu biasalah. bukan setiap masa nak 'bercium' bagai.
cuba brsbr lah kan, hidup ni bukan senang mcm ABC ataupun 123.
semua manusia sbnrnya papparazzi, bukan aku seorang je.
semua. betul kan? kalau dibuat ni, mesti tny knp. kalau buat ni pun sama.
lantak pi lah dia nak buat apa, tkyh tanya ape sbb nnti org benci,
tak guna jugak.
rimas, tension, benda kecik pun nak kene report kan? alaa. merepek.
aku cungkil aku gali bukan utk diri aku sendiri, utk kebaikan bersama.
kalau bukan skrg masa utk jujur. bila lg? nak tggu smpi jmbtn dah runtuh?
dah lemas tenggelam dlm sungai? ke tasik? lg teruk.
or nak pilih laut mati? tiada penghujung?
kalau bukan skrg punya hak utk kenal, utk tahu siapa arjuna. bila lg masa yg ada?

jangan tggu sampai angkat kaki. lepas tangan. pecah kepala baru nak betindak.
baru nak terkocoh-kocoh tarik tgn. peluk. bisik nasihat pnjg berjela.
semua tu dah terlmbt sgt. masa tu tinggal senyuman dlm tangisan je.
tapi terima kasih kerana masih terpikir nak selamatkan
aku dr mati lemas tenggelam.
tenggelam dlm kolam air mata buatan sendiri.
tak mntk bajet dr kerajaan pun nk bntuk kolam.
semua free. tiada kene byr sikit pun. fikirlah, tak semua bnde free tu seronok.
tak sume bnde free tu indah. kalau kene langgar free2? sakit kan?
mcm nyawa kene tarik saat tu jugak.
MasyaALLAH. sesungguhnya semua itu ketentuan ALLAH S.W.T.
kita hnya mampu sujud
berteleku atas tikar sembahyang selagi kudrat hati, kudrat akal, kudrat fizikal menyokong aku melakukannya. insyaALLAH. aku hanya mampu berharap pd Yang-Esa. tiada lain.

4 comments:

ㄊㄅㄧㄢㄇ® said...

kenapa pnjg sgt...
mls nk membaca..hehehe

afiqah said...

okay.

the c0lourfull m0nster said...

rindu kamu lorh!
^_^

afiqah said...

hana, rindu kau jugak ;D HAHAHA,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...