Bubblegums ;

Jul 2, 2010

3 perenggan

hujan dah nak start kt luar tu. td kilat dah ketuk pintu bilik aku.
dia kata kejap ag dia nak bwk hujan dtg utk open house yg aku
sendiri pun tak anjurkan. depa duk saja buat sendiri.
dalam menanti depa dtg. aku duk terpikir. kenapa kene ada
perkataan 'tak adil' dlm dunia? kenapa tak biar 'adil' je yg ada?
sikit sikit nk banned sana. sikit sikit nak banned sini.
boleh tubuh satu group band baru. wahh. rasa mcm nak.
tp aku tak cukup korum lg. baru ada aku, dan aku saja.
doinkkkk! 0.0 ok. aku merepek kan? banned lah aku cpt.

semalam duk baca buku lg. again? aku membaca? sila gosok mata.
then baca balik blog aku ni. ok. korg tak mmpi. lately nie mmg aku suka mmbaca.
tp aku cari buku best je. mukasurat best. yg ada ayat best.
tak sampai stgh jam. aku letak tepi jugak. gedik pmpuan ni.
gedik? kenapa kene gedik? mcm tkde ayat lain kau nk cmpk kt aku.
bagi r ayat poyo ke. jahat ke. aku boleh terima. tp gedik. ok.
sikit pun aku tak suka. sikit pun tkde tau. aku ngan kau sama je.
tak sempurna. hanya Rasul kita yg bersifat maksum.

tegur cara baik boleh terima ke? cara tak baik cmne? ok tak?
smash baik punye kene kan. batang hidung sakit. berdarah r jugak.
kalau berdarah. ambik tisu. lap. jgn biar meleleh. org pndg selekeh.
suka biar hati sndiri sakit asal org gembira. berapa org yg punya rasa cmni
dlm dunia? boleh kira guna jari tgn. lebih sikit kot. jari kaki pun boleh guna.
kadang kadang aku pernah gak buat cmni. kdg2? ok tak. selalu.
tak dpt apa pun. dpt taik kucing hampas besi je ade r. makin sakit.
tp tkpe r. aku ok je. aku lg benci tgk org nangis. jadi, biar aku rasa.
best. sedap. mcm ayam KFC tu kan. cmtu r rasa die. spicy punya.

selalunya manusia mengharapkan utk jd lebih baik.
tapi kdg2 perlakuan yg menyebabkan mereka jd lebih buruk.

2 comments:

Anonymous said...

'selalunya manusia mengharapkan utk jd lebih baik.
tapi kdg2 perlakuan yg menyebabkan mereka jd lebih buruk.'

AGREED!

huhu :D

afiqah said...

apih ; heheh :) setuju jugakk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...